Äggcoddler med kantarell

Jag hittade en ensam gul kantarell i skogen. Eftersom jag så sällan hittar sådana så kunde jag inte låta bli att plocka den. Men vad gör man med en ensam svamp?
Då dök ett recept upp i mitt minne från England som kom tillsammans med "ägcoddlerna". Stekt champinjon tillsammans med ägget. Jag stekte min finhackade kantarell i mycket smör. Sedan smorde och saltade jag "coddlerna". Lade kantarell under och över och kokade i 8 minuter. Det hade inte skadat med fler kantareller men det var en jättegod smakkombination.

Lite men gott.

Visdomsord: Rata inte det som är litet och ensamt. Det kan komma till glädje. ;)

Mamma Gunilla och Pappa Torgny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0