Rötter

Min farfars far Michael Lind var från Tanums Hede. Det innebär att det kanske är mina och barnens förfäder som har knackat i berghällarna runt Vitlycke. Oavsett det, så hade vi en fascinerande rundtur i höstsolen idag. Eftersom vi gillar historia, blommor, fåglar och fotografering har vi sällan tråkigt när vi är ute och åker.
Barnen har väl klagat lite då och då. Jag minns särskilt Samuel vid Vitlyckemuseet för många år sedan. Det löste vi med att leka Puh-pinnar vid bäcken och lilla bron. Han har hört historien till leda men jag längtar i alla fall tillbaka till den tiden ibland. Men mest ser jag fram mot nya utflykter till nya sevärdheter med både Torgny och barnen.

Det fanns stora familjer på den tiden också! ;)




Originalet och kopian.

De dansande hällristningarna hittade vi på IKEA för 15 år sedan.

Borta bra men hemma bäst (och nu blir det mer matlagning)!

Mamma Gunilla och Pappa Torgny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0