Morgonljus

Lördagsmornar är speciella. Inga måsten (tidigt på morgonen i alla fall). Kaffe på sängen och morgontidningarna. Sedan en omsorgsfullt tillredd frukost med levande ljus på bordet. Är man som jag van att gå upp tidigt under veckorna är det svårt att sova länge, även om det är helg. Men det är gott att vakna utan måsten.
Denna morgon sover alla andra i huset. Kaffet är drucket, de tre tidningarna lästa och jag sitter i köket och lyssnar på tystnaden och ser på de levande ljusen. Nu är jag hungrig, så snart väcker jag dem! Nu sjunger Monica Zetterlund "Ack, Värmeland du sköna", på Spotify!

Ljus i mörkret ger en härlig känsla.

Trevlig lördag önskar Pappa Torgny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0