Lättlagad lax

Vi har städat i datorn i helgen och uppgraderat oss. Då är det inte lätt att googla, så jag fick hitta på min mat själv idag (söndag). Jag började med det jag har hemma och gillar, lax, dill och citron. Sedan vill jag ha det lättlagat. Det är bara att fylla med det man gillar. Potatisen måste vara nästan kokt, och det går åt en del smör för att det inte ska bli torrt. Citronen kan man pressa om man vill. Det gör jag nog nästa gång även om det är snyggare som skivor

In med allt i ett foliepaket så sköter det sig själv.

4 port

4 laxfiléer med skinn
8 stora mjöliga potatisar
dill
citron
salt och citronpeppar
50-75 gr smör

Skala och skiva potatisarna och koka i 6-8 minuter, potatisen måste vara nästan kokt. Lägg laxen på folie, strö över rikligt med dill, salt och citronpeppar. Lägg potatis, citronskivor och smörklickar på potatisen. Stäng paketet och stek i ugnen på 225 grader i 25-30 minuter. Klart!


Smaklig måltid!

Mamma Gunilla och Pappa Torgny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0