Hemlängtan

Värmland börjar på Stockholm C. När jag sätter mig på tåget på Centralen känns det som jag redan är hemma i Värmland. Bekanta ansikten, röster och dialekt. Jag vänder ryggen åt myllret i storstaden och färdas mot ett lugnare tempo.
När jag kursar i Stockholm, på Söder, brukar jag titta in på The English Shop. Köpa lite godis och något att äta, som minner om tiden i England. Gunillas och min första tid tillsammans. Att längta till England och Liverpool är lite som att längta hem för oss.
Denna gång blev det Poolo-mint, Jelly Beans och Bitter marmelad.

En affär som väcker många minnen.

Snart hemma. Skönt!

Pappa Torgny

Kommentarer
Postat av: Dottern

Måste besöka den affären nästa gång jag kommer till Stockholm. Minns ju inte själv något av min första tid i London, men England kommer ändå alltid att ha en särskild plats i mitt hjärta!

2009-11-06 @ 17:43:31
Postat av: Andreas

På Liverpools flygplatts hör man inga svenskar..

2009-11-06 @ 21:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0