Nya och gamla intryck från Brittiska öarna

Semestern bryts av en tjänsteresa till vänstiftet Chelmsford i England. Vi (biskop Esbjörn, två kollegor och jag) deltar i avtackningen av biskop John samt präst/diakonvigning i Chelmsfords katedral. Att besöka England är lite som att komma hem. Det var i Liverpool Gunilla och jag träffades, och resten är historia. Nu får (tyvärr bara) jag återuppleva gamla minnen och smaker. Publunch var så god och trevlig som jag minns. Ölet minst lika gott. Imorgon blir det äkta "finh n´ chips" med salt och vinäger. Idag testade jag Marmit till "the". Intressant! Och Crumpet, en slags pankaka stekt med bakpulver så den reser sig och blir full av hål. Äts med honung eller marmelad.
Nu bär det av till pubben. Det väcker många minnen till liv.

Skottska

PS
Kaffet har blivit mycket bättre i England. Starkare!

Pappa Torgny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0