Flädersaft

När jag var i Göteborg och hälsade på barn, bror och syskonbarn så gjorde vi en utflykt till Nya Älvsborgs fästning. Den är inte så ny men den ligger strategiskt i Göteborgs hamninlopp. Miriam hade gjort flädersaft och triangelsmörgåsar, precis som det ska vara på familjeutflykt. Till mammas stora belåtenhet så smakade det lika bra som om jag gjort det själv. När jag kom hem var grannarnas fina fläderbuske full av doftande fläderblomsklasar och de är lika generösa som vanligt och delar med sig till oss. Nu står saften och drar i svalkan på altanen. Mitt gamla flädersaftrecept var borta men jag hittade ett på nätet. Detta är det somrigaste smak jag vet tillsammans med Katarinas hemgjorda hallonsaft.

Av blommor gör man somrig saft

Smak av sommar året om !

Mamma Gunilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0