Morotslasange

När jag gifte mig så blev det med en vegetarian så då får man tänka om. Lasangen blev vegetarisk. Det här receptet hittade jag i ett reklamblad för keso 1984 och har lagat den otaliga gånger sedan dess.

Morotslasagne är en favorit bland de vegetariska rätterna.

3 stora rivna morötter
3 skivade gula lökar
1 kartong krossade tomater (jag tycker att ICA.s är godast)
500 gr keso
tomatpuré
salt, peppar och oregano
gröna lasangeplattor

Fräs morötter och lök glansigt i smör på medelvärme. Tillsätt tomater, tomatpuré och kryddor. Koka i 20 minuter. Blanda ner keson. Varva sås och lasangeplattor, sås överst. Tillsätt mjölk om det ser torrt ut. Grädda 175-200 gr i 30 minuter. Tillsätt osten och grädda tills den fått fin färg.

Smaklig måltid
Mamma Gunilla

Kommentarer
Postat av: Karin Hjort

Hej Gunilla
Syster Anna tipsade om det här receptet och det var både enkelt och gott! Till och med en köksnovis som jag fick till det :-)

2008-01-16 @ 22:47:20
URL: http://karinharenblogg.blogg.se
Postat av: Andreas

I dag ska jag nog göra en morotslasange tror jag!

2009-10-05 @ 12:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0